Sztuka biznesu i biznes dla sztuki - podsumowanie Virgin Mobile Academy

Wierzymy, że w biznesie najważniejsza jest kreatywność oraz konsekwencja w działaniu. Takimi wartościami kieruje się nasza firma i właśnie takich ludzi, pomysłowych i zdeterminowanych, chcemy wspierać naszą wiedzą oraz doświadczeniem. Dlatego stworzyliśmy Virgin Mobile Academy.

Czym jest Virgin Mobile Academy?

Virgin Mobile Academy to jednocześnie konkurs i program edukacyjny. Stworzyliśmy go, by wspierać rozwój innowacyjnych projektów biznesowych w Polsce. Druga edycja wystartowała jesienią 2015 roku – tym razem celem akcji było wyłonienie i wsparcie – merytoryczne i finansowe – obiecujących projektów w dziedzinie szeroko rozumianej kultury i sztuki. Patronowali nam Rock Radio, magazyn K MAG, a także Narodowe Centrum Kultury.

3,2,1…

Przedsiębiorcy mogli zgłosić swoje pomysły do trzech kategorii: ARTERIA, WEBSKI i WARTSZTAT. Arteria dotyczyła miejsc, w których artyści mogą swobodnie prezentować swoje dzieła takich, jak galerie, klubokawiarnie, kluby muzyczne, budynki przeznaczone na działania artystyczne i inne pomieszczenia instytucji otwartych na kulturę. Webski był dedykowany projektom internetowym i technologicznym, których autorzy mają pomysł, jak – dzięki rozwiązaniom online – wspierać lub współtworzyć rynek współczesnej sztuki i kultury (portale, aplikacje, e-commerce, etc.). Obszar obejmował też projekty multimedialne w dowolnym stopniu zaawansowania cyfrowego. Natomiast Wartsztat był skierowany do twórców, którzy mają pomysł na wspieranie i promocję kultury i sztuki poprzez wykorzystanie profesjonalnej wiedzy marketingowej, biznesowej i znajomość rynku kultury i sztuki (agencje promocji, warsztaty, kursy, poradnictwo, butiki promujące artystów itp.).

Liczba zgłoszeń przerosła nasze oczekiwania. Ostatecznie nadesłano prawie 600 aplikacji! Wszystkie zgłoszenia były oceniane przez niezależne jury, w którego skład wchodzili przedstawiciele świata kultury i biznesu: Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Poland, Bogna Świątkowska, menadżer kultury i prezes Fundacji BĘC! Zmiana, Andrzej Pągowski, uznany grafik, który stworzył ponad 1000 plakatów, Mikołaj Komar, fotograf i redaktor naczelny magazynu K MAG oraz Grzegorz Marczak, ekspert nowych technologii i redaktor naczelny portalu technologicznego Antyweb.pl. W kwietniu 2016 organizatorzy ogłosili listę blisko 200 projektów, które przeszły do następnego etapu konkursu.

Praca wre

W drugim etapie uczestnicy konkursu wzięli udział w warsztatach na temat prowadzenia firmy, tworzenia modelu biznesowego, a przede wszystkim pozyskania finansowania dla projektów kulturalnych. Podczas zajęć prezentowali swoje pomysły i o nich dyskutowali. Po warsztatach, jurorzy wyłonili 15 finalistów. Wybór był bardzo trudny, a obrady jury burzliwe, ponieważ zaprezentowano wiele unikatowych pomysłów. Przed finałem, szczęśliwa piętnastka miała szkolenie ze sztuki pitchingu, czyli efektywnej prezentacji własnego projektu.

Wielki finał

23 czerwca odbyła się gala finałowa. Wydarzenie było zorganizowane w Warszawie w nowoczesnej przestrzeni Mysia3. Finaliści w formule TED omówili przed mediami i jurorami swoje pomysły. W trakcie obrad, Olga Kozierowska – przedsiębiorca i mówca motywacyjny rozgrzała publiczność power speechem. W końcu jurorzy wybrali najlepsze projekty. Nagrodę główną dostał Patryk Matela i jego Beatbox Kids – warsztaty, podczas których dzieci mogą się nauczyć poprawnego oddychania i poczucia rytmu ćwicząc beatbox. Zwycięzca otrzymał 100 000 złotych na rozwój swojego biznesu. Trzy wyróżnienia w kwocie 5 000 złotych powędrowały do Radia ON – terapeutycznego radia dla osób walczących z nowotworami, Culture Club – innowacyjnej aplikacji, która łączy ludzi zainteresowanych kulturalnymi eventami i do Pożaru w burdelu – literackiego kabaretu w nowej, internetowej formule.

To dopiero początek

Nasza akademia to żywy dowód na to, że sztuka i biznes stanowią idealne połączenie. Potwierdzeniem sukcesu naszej inicjatywy są liczne zgłoszenia, które, mamy nadzieję, niedługo zamienią się w prawdziwe firmy. Trzymamy mocno kciuki i pozostajemy w kontakcie z naszymi nagrodzonymi uczestnikami, podpatrując, jak się rozwijają się ich projekty.

 

Przeczytaj wywiad z twórcą zwycięskigo projektu Beatbox Kids - Patrykiem Matelą oraz z Sylwią Krawczuk - redaktor naczelną wyróżnionego projektu Radio ON.

Ładowanie
OK

Aby usprawnić funkcjonowanie naszej witryny wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z virginmobile.pl wyrażasz zgodę na ich używanie. Więcej informacji w Polityce prywatności.