Pomoc - Jak mogę sprawdzić szczegóły karty SIM w aplikacji Play24? Jak możesz wymienić kartę SIM na eSIM w aplikacji Play24?
Jak możesz sprawdzić szczegóły karty SIM w aplikacji Play24?
- Zaloguj się do aplikacji.
Kliknij ikonę ustawień w prawym górnym rogu ekranu – przejdziesz do zakładki „Twoje konto”. - Wybierz „Twoja karta SIM”.
Sprawdzisz tu najważniejsze informacje:- numer karty SIM
- kod PUK
- typ karty SIM.
- W sekcji „Zarządzaj kartą” możesz wymienić kartę SIM na eSIM.
Sprawdź poniżej, w jaki sposób możesz wymienić kartę SIM na eSIM.
Jak możesz wymienić kartę SIM na eSIM w aplikacji Play24?
- W zakładce „Twoje konto” wybierz „Twoja karta SIM”.
W sekcji „Zarządzaj kartą” kliknij „Wymień kartę na eSIM”. Aplikacja może poprosić Cię o podanie danych uwierzytelniających. - Przygotuj telefon do wymiany.
Sprawdź, czy karta SIM, którą wymieniasz, jest w telefonie. Wyłącz Wi-Fi i włącz transmisję danych. Kliknij „Dalej”.
Jest to ostatni moment, kiedy możesz przerwać proces. Jeśli rozpoczniesz proces wymiany, ale go nie zakończysz - wyłączymy Twoją obecną kartę SIM po 3 godzinach. - Potwierdź rozpoczęcie wymiany.
Użyj PINu lub biometrii. Jeśli rozpoczniesz proces wymiany, ale go nie zakończysz - możesz zainstalować kartę eSIM z zakładki „Twoja karta SIM". - Zainstaluj kartę eSIM.
Jeśli korzystasz z telefonu z systemem:- Android – karta eSIM zostanie zainstalowana automatycznie
- iOS – postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie.
- Gotowe!
Dotychczasowa karta SIM będzie jeszcze aktywna przez 3h, potem ją wyłączymy. Potwierdzenie aktywacji karty eSIM otrzymasz SMS-em.
Od 1 czerwca 2024 roku weryfikujemy status zastrzeżenia numeru PESEL w trakcie wymiany karty SIM na eSIM lub eSIM na eSIM. Dlatego, gdy zlecisz wymianę karty, wyślemy zapytanie do Ministerstwa Cyfryzacji o to, czy Twój numer PESEL nie został zastrzeżony. W zależności od otrzymanej odpowiedzi możesz zobaczyć jeden z komunikatów:
- Usługa jest niedostępna
W tej sytuacji nie możesz kontynuować procesu z uwagi na to, że rejestr prowadzony przez Ministerstwo Cyfryzacji jest niedostępny i nie możemy zweryfikować statusu Twojego numeru PESEL. Spróbuj ponownie za 15 minut.
- Twój numer PESEL jest zastrzeżony
W tej sytuacji nie możesz wymienić karty, dopóki nie cofniesz zastrzeżenia numeru PESEL. Jeśli wycofasz zastrzeżenie w aplikacji mObywatel, rejestr Ministerstwa zostanie odświeżony o tę informację po upływie 30 minut. Możesz kontynuować wymianę karty SIM w Play24 dopiero po tym czasie.
- Coś poszło nie tak
W tej sytuacji nie możesz wymienić karty w aplikacji. Nie podałeś nam swojego numeru PESEL lub jest on nieprawidłowy. Uzupełnij lub popraw numer w naszym salonie i ponownie wymień kartę w aplikacji Play24.
Więcej informacji o eSIM znajdziesz tutaj.