18.07.2022
← Blog

Nie mogę wysłać MMS-a. Dlaczego?

Chcesz wysłać MMS-a, ale na ekranie telefonu widzisz komunikat, że jest to niemożliwe? To jeden z bardzo powszechnych problemów, z jakimi zmagają się użytkownicy smartfonów. Sprawdź, co zrobić, gdy nie można wysłać MMS-a.

Dlaczego nie mogę wysłać MMS-a? 

MMS to wygodna forma transferowania tekstów, obrazów, plików wideo, audio, aplikacji i gier. W sytuacji, gdy użytkownik smartfona z Androidem nie może wysłać wiadomości multimedialnej, można wskazać kilka przyczyn tego stanu.

Po pierwsze: ponownie uruchom telefon

Co zrobić, kiedy telefon nie wysyła MMS-ów? Zacznij od pierwszego i najbardziej podstawowego kroku – wyłącz i ponownie włącz swojego smartfona. Ta prosta czynność to w wielu przypadkach złoty środek na rozmaite problemy z telefonem. Poprzez ponowne uruchomienie urządzenie potrafi niekiedy zresetować błąd powstały w systemie operacyjnym.

Po drugie: konfiguracja

Jeśli wiadomości MMS nie można wysłać z nowego telefonu, wówczas kwestią zasadniczą może być konieczność skonfigurowania telefonu i zastosowania ustawień wybranego operatora. Tę samą czynność trzeba wykonać, gdy użytkownik korzysta z tego samego telefonu, ale zmienił operatora. 

 

Są dwa sposoby na skonfigurowanie telefonu. Można to zrobić ręcznie lub automatycznie. Pierwsza metoda polega na wprowadzeniu ustawień zgodnych z tymi, jakie znajdują się na stronie operatora. W przypadku konfiguracji automatycznej wystarczy wypełnić formularz konfiguracji (dostępny na stronie internetowej operatora) i oczekiwać na wiadomość SMS zawierającą link z ustawieniami, które wgrają się do pamięci telefonu. 

Po trzecie: status transmisji danych

Kolejną przyczyną, która sprawia, że nie można wysłać MMS-a, jest wyłączona transmisja danych mobilnych. Wiele osób, chcąc nieco zaoszczędzić dane, wyłącza ich transfer po zakończeniu korzystania z Internetu. Przesył danych komórkowych jest niezbędny do poprawnego wysłania wiadomości multimedialnej i jakiekolwiek ograniczenia dostępu do Internetu sprawią, że na ekranie wyświetlą się informacje o błędzie lub braku dostępności opcji wysyłki MMS-ów.

Po czwarte: kilka kart SIM

Częstym powodem jest brak dostępności usługi MMS w telefonach z kilkoma kartami SIM. W tego typu urządzeniach wiadomości multimedialne można wysyłać jedynie z numeru głównego przypisanego do smartfona. Na dodatkowych kartach nie można wysyłać MMS-ów. 

Po piąte: zresetuj ustawienia APN

Za blokadę wysyłania MMS-ów mogą też odpowiadać ustawienia APN. Warto je zresetować, wchodząc w menu główne i wybierając zakładkę „Ustawienia”. Następnie trzeba wyszukać „Połączenia telefoniczne” i kliknąć „Sieci komórkowe”. Potem wystarczy wejść w belkę „Nazwy punktów dostępu” i przywrócić ustawienia domyślne urządzenia. 

 

Jeśli po sprawdzeniu każdej z powyższych wskazówek nadal nie można odbierać ani wysłać MMS-ów, należy połączyć się z operatorem i zgłosić problem. Konsultant na infolinii technicznej sprawdzi ustawienia systemowe oraz szczegóły posiadanego abonamentu i podpowie, co jeszcze może blokować usługę MMS. 

Nie mogę wysłać MMS-a iPhone’em – co robić?

Problemy z wysyłaniem MMS-ów mają także posiadacze telefonów działających na oprogramowaniu iOS. Jeśli iPhone nie chce wysłać wiadomości, spróbuj go wyłączyć i ponownie włączyć. Jeśli komunikat nadal się wyświetla, sprawdź połączenie sieciowe. Do wysłania filmu, zdjęcia lub pliku audio niezbędny jest dostęp do danych komórkowych – Wi-Fi będzie niewystarczające. 

 

Częstą przyczyną uniemożliwiającą korzystanie z wiadomości MMS jest też zbyt mała ilość wolnego miejsca na telefonie. W takim przypadku należy zwolnić część pamięci, usuwając zbędne pliki, lub włożyć zewnętrzny nośnik danych – kartę pamięci z większą pojemnością. 

 

Jeżeli chcesz wysłać grupowe wiadomości MMS, z ekranu głównego w swoim iPhonie przejdź do zakładki „Ustawienia”, a następnie „Wiadomości” i wybierz belkę „Wiadomości MMS”. Jeśli wśród dostępnych tam funkcjonalności nie widzisz opcji włączania lub wyłączania wiadomości MMS grupowych, może to oznaczać, że Twój operator nie udostępnia takiej możliwości. 

 

Jeśli po wykonaniu powyższych kroków telefon nadal nie chce wysłać MMS-a, skontaktuj się z operatorem i zapytaj, czy typ wiadomości, którą próbujesz wysłać, jest obsługiwany w ramach opłacanego przez Ciebie pakietu.


Sprawdź także: Masz problem z odczytem MMS-a? Konfiguracja MMS krok po kroku

Ładowanie
Witaj na stronie Virgin Mobile.

Chcieliśmy Cię poinformować, że nasze serwisy używają pliki cookies. Oznacza to, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies. Będzie to skutkowało zapisywaniem ich na Twoich urządzeniach. Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowanie. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Ci maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Twoich preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu Użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Oczywiście masz prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Mam przeglądarkę ustawioną zgodnie z moimi preferencjami.

OK