w dół w dół w górę w górę
Rozmiar:
Kontrast:

Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej

Wasze konta w bankach internetowych są ciągle na celowniku przestępców. Złodzieje regularnie wymyślają nowe sposoby omijania zabezpieczeń stosowanych przez banki, dlatego musicie bardzo uważać by nie oddać im dostępu do swoich pieniędzy.

Nigdy nie korzystajcie z bankowości elektronicznej z cudzych komputerów np. w bibliotece czy kawiarence internetowej albo korzystając z publicznej sieci WiFi. Jeśli nie jest to kwestia życia i śmierci to lepiej chwilę poczekać i zalogować się do banku z domu lub skorzystać z transmisji komórkowej w smartfonie. Banki co prawda szyfrują Wasze połączenia ze swoimi serwerami, ale lepiej nie dawać zbyt wielu okazji przestępcom. Pamiętajcie także, by adres strony WWW banku zawsze wpisywać samodzielnie lub korzystać ze swoich zaufanych zakładek. Nigdy nie klikajcie w linki prowadzące do banku przesyłane w emailach lub znalezione w sieci - mogą być spreparowane przez przestępców i prowadzić do niebezpiecznych stron. Po wpisaniu adresu rzućcie okiem, czy obok niego pojawiła się w przeglądarce zielona kłódka - jej obecność nie gwarantuje w 100% bezpiecznego połączenia z bankiem, ale jej brak jest sygnałem, że dzieje się coś niedobrego.

Przestępcy po zainfekowaniu komputera potrafią podmieniać elementy strony banku by wyłudzić od Was kody jednorazowe do autoryzacji przelewów. Aby się przed tym obronić w trakcie wizyty na stronie banku zwracajcie uwagę na wszystkie niecodzienne elementy takie jak nowe formularze proszące o Wasze dane, namawianie do instalacji aplikacji na telefonie czy inne dziwne prośby o podanie hasła jednorazowego. Jeśli zauważycie coś, czego nie było na stronie przy okazji poprzedniej wizyty, lepiej zadzwońcie od razu do banku by sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Pamiętajcie także by zawsze uważnie czytać całą treść SMSa z kodem jednorazowym - sprawdzajcie, czy zgadza się opis, kwota oraz numer rachunku na który wysyłacie przelew.

Pilnujcie też swoich kart płatniczych i nie zapisujcie nigdy ich PINów. Przeglądajcie regularnie historię swoich transakcji, szczególnie tych wykonywanych za pomocą karty. W ten sposób będziecie mogli szybko znaleźć ewentualne problemy i złożyć reklamację. Pamiętajcie, że jeśli pojawiły się nieautoryzowane transakcje na karcie, oprócz reklamacji możecie także skorzystać z procedury chargeback, która daje sporą szanse na odzyskanie skradzionych pieniędzy.

Ładowanie

Witaj na stronie Virgin Mobile.

Chcieliśmy Cię poinformować, że nasze serwisy używają pliki cookies. Oznacza to, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies. Będzie to skutkowało zapisywaniem ich na Twoich urządzeniach. Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowanie. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Ci maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Twoich preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu Użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Oczywiście masz prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Mam przeglądarkę ustawioną zgodnie z moimi preferencjami.

OK