w dół w dół w górę w górę
Rozmiar:
Kontrast:
04.10.2017
← Blog

Duży wzrost wykorzystania Internetu mobilnego w Polsce

W Polsce rośnie zużycie transferu danych na urządzeniach mobilnych. Jesteśmy już na szóstym miejscu w Unii Europejskiej. To ważny trend, który w najbliższych latach wprowadzi jeszcze większe zmiany do usług oferowanych klientom komentuje Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.


Polska znajduje się na szóstym miejscu pod względem korzystania z Internetu mobilnego – wynika z danych UKE zawartych w najnowszym raporcie NIK „Gospodarowanie częstotliwościami przeznaczonymi dla telekomunikacji, radiofonii i telewizji”. Na czele znalazła się Finlandia, Dania i Szwecja, a za nami takie kraje jak Francja, Wielka Brytania czy Niemcy.
 

Raport wskazuje, że penetracja Internetu na urządzeniach mobilnych w Polsce wyniosła 114,56% i jest wyższa od średniej w UE, która wynosi 83,90%. Oznacza to, że statystyczny Polak dysponuje więcej niż jednym urządzeniem mobilnym z kartą SIM zapewniającym dostęp do Internetu. Urządzenia oprócz wykonywania połączeń telefonicznych służą nam do korzystania z komunikatorów, aplikacji przeglądania stron internetowych i coraz częściej do robienia zakupów. Wzrost użycia danych związany jest też z konsumpcją wideo. Raport Online Video Forecasts 2017 wskazuje, że czas oglądania video na smartfonach i tabletach wzrośnie w tym roku o 35%, do 28,8 minut dziennie. 
 

Z danych Virgin Mobile wynika, że od stycznia do końca sierpnia 2017 roku zużycie transferu danych wzrosło o 56%. Jest to efekt dostępu do szybszego Internetu oraz sporych pakietów danych udostępnych klientom, często po niższych cenach. Dla porównania: w Polsce za usługi telekomunikacyjne płacimy średnio sześć, w Czechach dziewięć, a na Słowacji trzynaście euro. To pokazuje, jak bardzo komfortową sytuację mają polscy konsumenci– mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

Trend ten będzie kontynuowany i spowoduje rozwój oferty operatorów z korzyścią dla klientów. Większe pakiety danych, a co za tym idzie coraz częstsze korzystanie z Internetu na urządzeniach mobilnych, tworzą nowe możliwości także dla wszystkich podmiotów oferujących usługi za pośrednictwem sieci. Już dziś firmy oferujące mobilny dostęp do treści wideo planują wprowadzenie formatów w jakości 4K. Z lepszego dostępu do sieci korzystać będą również twórcy usług opartych o Internet Rzeczy – dodaje Prezes Virgin Mobile Polska.


Wspomniany raport podaje również, że do 2020 roku 80% mieszkańców będzie korzystało z Internetu, najwięcej oczywiście w miastach. Na wsi również prognozowany jest wzrost. Z sieci będzie tu korzystać 73% mężczyzn i 69% kobiet. Dla operatorów telefonii komórkowej dane te są optymistyczne, ale stanowią również wyzwanie w zakresie obsługi klientów oraz zapewnieniu odpowiedniej wydajności technologicznej.

Ładowanie

Witaj na stronie Virgin Mobile.

Chcieliśmy Cię poinformować, że nasze serwisy używają pliki cookies. Oznacza to, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies. Będzie to skutkowało zapisywaniem ich na Twoich urządzeniach. Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowanie. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Ci maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Twoich preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu Użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Oczywiście masz prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Mam przeglądarkę ustawioną zgodnie z moimi preferencjami.

OK