w dół w dół w górę w górę
Rozmiar:
Kontrast:
04.10.2017
← Blog

Duży wzrost wykorzystania Internetu mobilnego w Polsce

W Polsce rośnie zużycie transferu danych na urządzeniach mobilnych. Jesteśmy już na szóstym miejscu w Unii Europejskiej. To ważny trend, który w najbliższych latach wprowadzi jeszcze większe zmiany do usług oferowanych klientom komentuje Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.


Polska znajduje się na szóstym miejscu pod względem korzystania z Internetu mobilnego – wynika z danych UKE zawartych w najnowszym raporcie NIK „Gospodarowanie częstotliwościami przeznaczonymi dla telekomunikacji, radiofonii i telewizji”. Na czele znalazła się Finlandia, Dania i Szwecja, a za nami takie kraje jak Francja, Wielka Brytania czy Niemcy.
 

Ile internetu mobilnego zuzywamy w Polsce?

 

Raport wskazuje, że penetracja Internetu na urządzeniach mobilnych w Polsce wyniosła 114,56% i jest wyższa od średniej w UE, która wynosi 83,90%. Oznacza to, że statystyczny Polak dysponuje więcej niż jednym urządzeniem mobilnym z kartą SIM zapewniającym dostęp do Internetu. Urządzenia oprócz wykonywania połączeń telefonicznych służą nam do korzystania z komunikatorów, aplikacji przeglądania stron internetowych i coraz częściej do robienia zakupów. Wzrost użycia danych związany jest też z konsumpcją wideo. Raport Online Video Forecasts 2017 wskazuje, że czas oglądania video na smartfonach i tabletach wzrośnie w tym roku o 35%, do 28,8 minut dziennie. 

 

Zobacz także: Jakie jest hasło do Wi-Fi?


 

Z danych Virgin Mobile wynika, że od stycznia do końca sierpnia 2017 roku zużycie transferu danych wzrosło o 56%. Jest to efekt dostępu do szybszego Internetu oraz sporych pakietów danych udostępnych klientom, często po niższych cenach. Dla porównania: w Polsce za usługi telekomunikacyjne płacimy średnio sześć, w Czechach dziewięć, a na Słowacji trzynaście euro. To pokazuje, jak bardzo komfortową sytuację mają polscy konsumenci– mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

Trend ten będzie kontynuowany i spowoduje rozwój oferty operatorów z korzyścią dla klientów. Większe pakiety danych, a co za tym idzie coraz częstsze korzystanie z Internetu na urządzeniach mobilnych, tworzą nowe możliwości także dla wszystkich podmiotów oferujących usługi za pośrednictwem sieci. Już dziś firmy oferujące mobilny dostęp do treści wideo planują wprowadzenie formatów w jakości 4K. Z lepszego dostępu do sieci korzystać będą również twórcy usług opartych o Internet Rzeczy – dodaje Prezes Virgin Mobile Polska.

 

Przyszłość internetu mobilnego w Polsce


Wspomniany raport podaje również, że do 2020 roku 80% mieszkańców będzie korzystało z Internetu, najwięcej oczywiście w miastach. Na wsi również prognozowany jest wzrost. Z sieci będzie tu korzystać 73% mężczyzn i 69% kobiet. Dla operatorów telefonii komórkowej dane te są optymistyczne, ale stanowią również wyzwanie w zakresie obsługi klientów oraz zapewnieniu odpowiedniej wydajności technologicznej.

 

Zobacz także: Snapchatyzacja Facebooka - o co chodzi ze znikającymi wiadomościami

Ładowanie

Witaj na stronie Virgin Mobile.

Chcieliśmy Cię poinformować, że nasze serwisy używają pliki cookies. Oznacza to, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies. Będzie to skutkowało zapisywaniem ich na Twoich urządzeniach. Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowanie. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Ci maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Twoich preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu Użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Oczywiście masz prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Mam przeglądarkę ustawioną zgodnie z moimi preferencjami.

OK