18.12.2024
← Blog

Telefon na kartę. Dlaczego go wybieramy?

Oferta na kartę to rozwiązanie, które od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością. W świecie wszechobecnych abonamentów i zobowiązań to opcja pozostawiająca wiele swobody i zapewniająca elastyczność w doborze pakietu. Cenią ją szczególnie osoby nielubiące wiązać się na długoterminowe umowy lub sporadycznie korzystające z telefonu komórkowego. Ilu użytkowników, tyle uzasadnień — każdy ma swój powód, dla którego stawia na wariant prepaid. Sprawdziliśmy więc, co decyduje o wyborze telefonu na kartę.

Czym jest telefon na kartę?

Telefon na kartę, nazywany również prepaidem, to forma korzystania z usług telefonii komórkowej, w której płacisz z góry za wybrane usługi, takie jak rozmowy, SMS-y i MMS-y czy internet. W przeciwieństwie do telefonu na abonament, nie wiążesz się długoterminową umową. Kupujesz kartę SIM, rejestrujesz ją (zgodnie z polskim prawem), doładowujesz konto i możesz korzystać z usług do momentu wyczerpania środków na koncie. Dodatkowe uwarunkowania zależą od zasad danej sieci komórkowej. 

Oferta na kartę a łatwa zmiana operatora i kontrola wydatków

Wielu użytkowników korzystających z usług telekomunikacyjnych zastanawia się, jaka taryfa jest lepsza: telefon na kartę czy abonament? Oprócz limitu GB, ważności konta czy pakietu usług, użytkownicy podają swoje powody, dla których wybierają swój numer na kartę. 

  • Tylko 2% klientów deklaruje, że z telefonu na kartę korzysta po to, aby łatwo zmieniać operatora.
  • Jak się okazuje, użytkownicy telefonów na kartę wybierają je, bo są przekonani, że daje im to swobodę w zarządzaniu swoimi rachunkami.
  • Aż 47% osób przyznaje, że korzysta z telefonów na kartę prowadząc biznes.

Powyższe dane pochodzące z badania ankietowego przeprowadzonego przez Virgin Mobile Polska pokazują, że korzystanie z telefonu na doładowania jest całkiem normalne i nie dotyczy to głównie osób młodych. Z pre-paida korzystają różne grupy wiekowe, a ich motywacje do korzystania z takiej oferty są bardzo różne. Niektórych motywują finanse – ładują telefon, kiedy chcą, 30% ankietowanych. Innym oferta na kartę pozwala na psychiczny spokój, bo z założenia nie lubią się związywać umowami — 68%. Nieprawdą jest też to, że wybierając telefon na kartę, ludzie chcą mieć możliwość szybkiej zmiany operatora. Tylko 2% osób deklaruje, że z telefonu na kartę korzysta po to, aby łatwo zmieniać operatora.

Pokazuje to, że czasy, w których najważniejsza dla konsumenta była możliwość zmiany operatora już dawno minęły. Klienci są w stanie związać się na dłużej z operatorem pod warunkiem, że oferta będzie do nich dopasowana. Częściej zwracają uwagę też na dodatkowe bonusy. Niezmiennie od lat najważniejszym atutem jest to, jaki smartfon będzie mógł on otrzymać korzystając z danej oferty operatora. 

Dodatkowo telefon na kartę to idealna opcja dla dzieci. Rodzice wybierają ją z uwagi na ograniczone ryzyko niekontrolowanych wydatków. Jednocześnie dziecko mające swój telefon może uczyć się odpowiedzialności. Oferta na kartę wydaje się równie atrakcyjna dla seniorów, którzy doceniają prostą obsługę i korzystne cenowo pakiety — najtańsza oferta na kartę zaczyna się już od 7 zł! 

Oferta na kartę – idealna dla biznesu

Okazuje się, że telefon na kartę bez abonamentu jest też wykorzystywany w biznesie. Aż 47% ankietowanych odpowiedziało, że wykorzystuje pre-paida w swoim biznesie na stałe, a 3% robi to czasami. Takie rozwiązanie dobre jest dla osób prowadzących działalność sezonową, jak np. zbiory owoców, gdzie potrzebują kontaktu z kierowcami dowożącymi ich produkty do przetwórni czy np. w młodych firmach, gdzie nie istnieje jeszcze, aż tak duża potrzeba kontaktu z wieloma podmiotami. Co ważne, doładowując konto telefonu na kartę, można również otrzymać fakturę, co dla przedsiębiorcy jest bardzo ważne. Nie musi on więc koniecznie korzystać z oferty w abonamencie i rejestrować jej na firmę, aby otrzymać wspomnianą fakturę.

Tymczasem warto skorzystać z obecnych ofert i dobrać je do swoich potrzeb, tak aby spełniały nasze oczekiwania. Warto w szczególności zapoznać się z Virgin Mobile Gigadaje, która jest jedną z najlepszych ofert na kartę na rynku pre-paid. Dostępne są w niej nielimitowane rozmowy, SMS-y i pakiet internetu 15 GB za jedyne 25 zł. Połączenia wychodzące można wykonywać przez 30 dni. Wystarczy kupić nowy starter lub przejść z obecnej taryfy na kartę wpisując kod *222*25#. Doładowanie konta zapewnia rok ważności konta. Środki możesz wykorzystać na dowolne usługi. Każdy bonusowy pakiet jest ważny 30 dni.

Jak aktywować numer telefonu na kartę?

Aktywacja numer na kartę jest szybka i prosta. Należy kupić starter w jednym z punktów partnerskich: kiosku, sklepie spożywczym czy na stacji benzynowej. Istnieje konieczność rejestracji numerów na kartę — można tego dokonać w placówkach lub online. Następnie wystarczy włożyć kartę SIM do slotu, a telefon sam ją wykryje. Numer aktywuje się automatycznie po pierwszym doładowaniu konta i wykonaniu płatnej czynności, czyli np. połączenia. Wśród ofert na kartę większość operatorów oferuje rok ważności konta. W Virgin Mobile każde doładowanie za co najmniej 5 zł przedłuża ważność konta o 365 dni na połączenia wychodzące i dodatkowe 60 dni na połączenia przychodzące.

Ładowanie