26.09.2018
← Blog

Virgin Mobile stał się full MVNO

Zakończyliśmy proces migracji klientów na własną platformę IT. Tym samym Virgin Mobile stał się jednym z największych full MVNO w regionie CEE.

 

  • W połowie września zakończony został kilkutygodniowy proces przenoszenia klientów Virgin Mobile z dotychczasowej platformy P4 (Play) do własnego środowiska IT.
     
  • Obecność na własnej platformie daje operatorowi nowe możliwości biznesowe oraz
    wprowadzi dodatkowe udogodnienia dla klientów, zwłaszcza w obszarze produktowym.

     
  • To kolejny krok z zapowiadanej na początku roku strategii biznesowej, który został zrealizowany.

 

Z końcem września Virgin Mobile zakończył proces przenoszenia swoich klientów na własną platformę IT. To ostatni etap dzięki któremu operator uzyskał status full MVNO. Osiągniecie tego statusu następuje w momencie, gdy posiada ona całą infrastrukturę telekomunikacyjną oprócz sieci radiowej. Proces podzielony był na kilka etapów prac technicznych, aby zminimalizować odczuwalność procesu dla klientów. Jednocześnie Virgin Mobile w dalszym ciągu będzie korzystać z infrastruktury radiowej sieci Play.


Nowe możliwości

Do tej pory za pośrednictwem swojej platformy Virgin Mobile obsługiwał zaledwie
15% klientów. Przeprowadzony proces pozwolił spółce uzyskać większą niezależność,
jak również wpłynie na dostarczanie jeszcze lepszych usług i podniesie ich jakość. Dzięki migracji możliwe będzie m.in. szybsze konfigurowanie obecnych i nowych produktów oraz skrócenie czasu wprowadzania ich do oferty. Obecność na własnej platformie wpłynie również na obsługę klienta. Skrócenie czasu oczekiwania na rozwiązanie konkretnej sprawy czy ułatwienie procesów związanych z bilingowaniem, to tylko niektóre korzyści, które operator odniesie z obecności klientów na własnej platformie.


Kolejny cel biznesowy

Przeniesienie klientów na własną platformę to kolejny z zapowiadanych na początku roku przez Grażynę Piotrowską – Oliwę celów biznesowych, który został osiągnięty.

 

Po zakończeniu tego procesu możemy skupić się na realizacji kolejnych kroków, które mamy w swoich planach. W dalszym ciągu będziemy upraszczać wszelkie procesy skupiając się na customer value. Jednocześnie chcemy wprowadzać kolejne nowości do naszej oferty.

Nasz priorytet to dalsze usprawnianie procesów biznesowych, które mają nam pomóc osiągnąć przychód na poziomie 120 mln zł. Pierwsze efekty już widać i mam nadzieję, że najnowsza nowelizacja prawa telekomunikacyjnego i konieczność poniesienia kolejnych kosztów dostosowania się do ciągłych wymagań prawnych, nie zaburzy naszych planów – mówi Grażyna Piotrowska – Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

 

W dalszych planach operator skupi się na dokończeniu procesów mających przynieść wzrost jakości oferowanych przez niego usług. Prace nad nimi już trwają i zostaną zakończone w najbliższym czasie.

Obejrzyj również: Tylko 40% użytkowników smartfonów korzysta z internetu

https://www.rp.pl/RZECZoBIZNESIE/180929622-Grazyna-Piotrowska-Oliwa---Tylko-40-uzytkownikow-smartfonow-korzysta-z-internetu.html

***

Virgin Mobile Polska to największy wirtualny operator telefonii komórkowej w Polsce. Z jego usług korzysta już pół miliona klientów. W 2017 roku firma osiągnęła 100 mln złotych przychodu. Virgin Mobile zyskał uznanie klientów dzięki konkurencyjnym ofertom idących w parze z przejrzystością zasad i brakiem skomplikowanych procedur. Kluczowe oferty, takie jak flagowy pakiet #GIGADAJE za 25 zł, pakiety #MINI, czy najtańszy abonament dla grupy stanowią dobrą alternatywę na rynku usług telekomunikacyjnych.

Ładowanie