w dół w dół w górę w górę
Rozmiar:
Kontrast:
01.03.2019
← Blog

Brak internetu w telefonie? Są na to sposoby!

Awarie mogą zdarzyć się wszędzie – również w naszych smartfonach. Znacząco wpływają na jakość usługi i odbierają chęci do działania. Brak Internetu w telefonie przez dłuższy czas, jego wolna prędkość lub połączenie przerywane w najmniej odpowiednim momencie to popularne problemy wśród mobilnych użytkowników. Co może być tego przyczyną?

 

Problem z Internetem w telefonie może pojawić się z kilku różnych powodów. Niestety, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że czasem banalne i proste rozwiązania mogą okazać się skutecznym lekarstwem. Jak więc ustawić Internet w telefonie?

 

Dlaczego nie mam Internetu w telefonie? Ustawienia pod lupą

Z roku na rok regularnie wzrasta liczba mobilnych internautów, którzy łączą się z siecią za pomocą swojego smartfona. Obecnie już ponad połowa światowej populacji jest online. W 2018 roku liczba internautów przekroczyła 4 mld osób. Od światowego trendu nie odstają także mieszkańcy naszego kraju. Czasem jednak mogą pojawić się kłopoty w zwykłym użytkowaniu – telefon nie łączy się z wi-fi albo łączy się z wi-fi, ale nie ma Internetu, czasem też pojawia się brak LTE w telefonie. Jak naprawić tego typu błędy?

 

Sekret bardzo często tkwi w najprostszych rozwiązaniach. W przypadku awarii sieci pierwszym krokiem, który warto wykonać, jest sprawdzenie podstawowych ustawień urządzenia. Nie ma w tym nic skomplikowanego. Wystarczy sprawdzić, czy mamy włączoną transmisję danych. Drugim powodem, dla którego wi-fi w telefonie nie działa, najczęściej jest włączony tryb samolotowy (tzw. airplane mode). W obydwu sytuacjach konieczny jest przegląd funkcji ustawień.

 

Brak LTE w telefonie – sprawdź pakiet internetowy!

Czasem niedziałający Internet w telefonie to efekt wykorzystanego pakietu danych. Aby upewnić się, czy posiadasz aktywną transmisję danych, wpisz kod: „*108#”. Kluczową rolę odgrywa również prawidłowo skonfigurowane połączenie internetowe. W tym celu zaznacz opcję „Ustawienia” i w zakładce „Sieci zwykłe i bezprzewodowe”, wybierz „Więcej” i wejdź w „Sieci komórkowe”. Tam kliknij pole „Transmisja danych w sieci komórkowej”, a na końcu zaznacz „Punkty dostępowe”. W sekcji APN wpisz „virgin-internet”. Jako typ uwierzytelnienia wybierz PAP lub CHAP, a jako rodzaj APN wpisz „default”. Tak skonfigurowaną sieć zapisz.

 

Jeśli po konfiguracji nadal jest brak połączenia sieciowego w telefonie, można skorzystać z jeszcze jednego prostego sposobu. Wyjmij baterię na włączonym smartfonie, jednocześnie przytrzymując przycisk zasilania, przez około 30 sekund. Następnie ponownie włącz sprzęt i uruchom sieć wi-fi lub sieć LTE.

Zobacz więcej: Pakiety danych w Virgin Mobile

 

Nie mam Internetu w telefonie – przywróć ustawienia fabryczne

Zastanawiasz się, jak jeszcze uruchomić Internet w telefonie? Gdy powyższe środki zawodzą, można przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu. Może to być nieco kłopotliwe, ale z dużym prawdopodobieństwem pomoże rozwiązać kłopot niedziałającej sieci. Pamiętaj tylko o wykonaniu kopii zapasowej, aby dane na spersonalizowanym już smartfonie nie zostały automatycznie wykasowane.

 

Może się zdarzyć, że telefon łączy się z wi-fi, ale ma aktywnego Internetu. Wówczas problem tkwi na płaszczyźnie smartfon-router. Dlatego warto sprawdzić, czy wpisujemy poprawne hasło, a także zajrzeć w tryb zabezpieczeń, jaki ma włączony router. W rozwiązaniu problemu może też pomóc reset sieci.

 

Gdy nie działa Internet w telefonie, nie wystarczy rzucić nim o ścianę lub podłogę, by cudownym sposobem znów cieszyć się pełnią dostępu do internetowych dobrodziejstw. Czasy wytrzymałych Nokii 3310 dawno się skończyły, a współczesne telefony wymagają znacznie większej delikatności w obsłudze. Dlatego zawsze staraj się znaleźć rozsądne rozwiązania z kłopotliwej sytuacji.

 

Czytaj także: Jak sprawnie przenieść kontakty na nowy telefon?

Ładowanie

Witaj na stronie Virgin Mobile.

Chcieliśmy Cię poinformować, że nasze serwisy używają pliki cookies. Oznacza to, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies. Będzie to skutkowało zapisywaniem ich na Twoich urządzeniach. Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowanie. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Ci maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Twoich preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu Użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Oczywiście masz prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Mam przeglądarkę ustawioną zgodnie z moimi preferencjami.

OK