01.03.2019
← Blog

Brak internetu w telefonie? Są na to sposoby!

Awarie mogą zdarzyć się wszędzie – również w naszych smartfonach. Znacząco wpływają na jakość usługi i odbierają chęci do działania. Brak Internetu w telefonie przez dłuższy czas, jego wolna prędkość lub połączenie przerywane w najmniej odpowiednim momencie to popularne problemy wśród mobilnych użytkowników. Co może być tego przyczyną?

 

Problem z Internetem w telefonie może pojawić się z kilku różnych powodów. Niestety, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że czasem banalne i proste rozwiązania mogą okazać się skutecznym lekarstwem. Jak więc ustawić Internet w telefonie?

 

Dlaczego nie mam Internetu w telefonie? Ustawienia pod lupą

Z roku na rok regularnie wzrasta liczba mobilnych internautów, którzy łączą się z siecią za pomocą swojego smartfona. Obecnie już ponad połowa światowej populacji jest online. W 2018 roku liczba internautów przekroczyła 4 mld osób. Od światowego trendu nie odstają także mieszkańcy naszego kraju. Czasem jednak mogą pojawić się kłopoty w zwykłym użytkowaniu – telefon nie łączy się z wi-fi albo łączy się z wi-fi, ale nie ma Internetu, czasem też pojawia się brak LTE w telefonie. Jak naprawić tego typu błędy?

 

Sekret bardzo często tkwi w najprostszych rozwiązaniach. W przypadku awarii sieci pierwszym krokiem, który warto wykonać, jest sprawdzenie podstawowych ustawień urządzenia. Nie ma w tym nic skomplikowanego. Wystarczy sprawdzić, czy mamy włączoną transmisję danych. Drugim powodem, dla którego wi-fi w telefonie nie działa, najczęściej jest włączony tryb samolotowy (tzw. airplane mode). W obydwu sytuacjach konieczny jest przegląd funkcji ustawień.

 

Brak LTE w telefonie – sprawdź pakiet internetowy!

Czasem niedziałający Internet w telefonie to efekt wykorzystanego pakietu danych. Aby upewnić się, czy posiadasz aktywną transmisję danych, wpisz kod: „*108#”. Kluczową rolę odgrywa również prawidłowo skonfigurowane połączenie internetowe. W tym celu zaznacz opcję „Ustawienia” i w zakładce „Sieci zwykłe i bezprzewodowe”, wybierz „Więcej” i wejdź w „Sieci komórkowe”. Tam kliknij pole „Transmisja danych w sieci komórkowej”, a na końcu zaznacz „Punkty dostępowe”. W sekcji APN wpisz „virgin-internet”. Jako typ uwierzytelnienia wybierz PAP lub CHAP, a jako rodzaj APN wpisz „default”. Tak skonfigurowaną sieć zapisz.

 

Jeśli po konfiguracji nadal jest brak połączenia sieciowego w telefonie, można skorzystać z jeszcze jednego prostego sposobu. Wyjmij baterię na włączonym smartfonie, jednocześnie przytrzymując przycisk zasilania, przez około 30 sekund. Następnie ponownie włącz sprzęt i uruchom sieć wi-fi lub sieć LTE.

Zobacz więcej: Pakiety danych w Virgin Mobile

 

Nie mam Internetu w telefonie – przywróć ustawienia fabryczne

Zastanawiasz się, jak jeszcze uruchomić Internet w telefonie? Gdy powyższe środki zawodzą, można przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu. Może to być nieco kłopotliwe, ale z dużym prawdopodobieństwem pomoże rozwiązać kłopot niedziałającej sieci. Pamiętaj tylko o wykonaniu kopii zapasowej, aby dane na spersonalizowanym już smartfonie nie zostały automatycznie wykasowane.

 

Może się zdarzyć, że telefon łączy się z wi-fi, ale ma aktywnego Internetu. Wówczas problem tkwi na płaszczyźnie smartfon-router. Dlatego warto sprawdzić, czy wpisujemy poprawne hasło, a także zajrzeć w tryb zabezpieczeń, jaki ma włączony router. W rozwiązaniu problemu może też pomóc reset sieci.

 

Gdy nie działa Internet w telefonie, nie wystarczy rzucić nim o ścianę lub podłogę, by cudownym sposobem znów cieszyć się pełnią dostępu do internetowych dobrodziejstw. Czasy wytrzymałych Nokii 3310 dawno się skończyły, a współczesne telefony wymagają znacznie większej delikatności w obsłudze. Dlatego zawsze staraj się znaleźć rozsądne rozwiązania z kłopotliwej sytuacji.

 

Czytaj także: Jak działa i na czym polega technologia Wi-Fi-direct?

Ładowanie
Witaj na stronie Virgin Mobile.

Chcieliśmy Cię poinformować, że nasze serwisy używają pliki cookies. Oznacza to, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies. Będzie to skutkowało zapisywaniem ich na Twoich urządzeniach. Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowanie. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Ci maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Twoich preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu Użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Oczywiście masz prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Mam przeglądarkę ustawioną zgodnie z moimi preferencjami.

OK