02.05.2019
← Blog

Poczta głosowa – mieć albo nie mieć? Jak ją wyłączyć?

Poczta głosowa to jedna z funkcjonalności telefonu, dzięki której masz pewność, że nigdy nie przegapisz ważnej wiadomości, nawet gdy znajdujesz się poza zasięgiem sieci. Z drugiej jednak strony dla niektórych osób jest to mało przydatne rozwiązanie. Jak zatem wyłączyć pocztę głosową w telefonie?

 

Wyłączenie poczty głosowej w urządzeniu można dokonać na różnorakie sposoby. Jakie? Oto nasz poradnik, jak rozwiązać ten kłopotliwy dylemat.

 

Jak usunąć pocztę głosową?

W dobie SMS-ów, Messengera, SnapChata, Vibera oraz wszelakiej maści komunikatorów społecznościowych posiadanie poczty głosowej wydaje się zbędnym dodatkiem. No, chyba że prowadzisz kilka biznesów jednocześnie i starasz się dbać o wizerunek swojej firmy i dobry kontakt z kontrahentami. Jednak to, co dla jednych jest niezwykle istotne, innych może irytować. W szczególności, gdy do głosu dochodzi znany komunikat: „abonent jest czasowo niedostępny, zostaw wiadomość po usłyszeniu sygnału”. Na szczęście jest na to rada! Skoro i tak nie preferujesz odsłuchiwania swoich nieodebranych połączeń, wyłącz pocztę głosową. Jest to usługa skierowana do wszystkich abonentów sieci komórkowej, a dezaktywacja poczty głosowej możliwa jest na kilka sposobów.

Zobacz także: Szpieg w kieszeni, czyli jak zlokalizować telefon za darmo?

Po pierwsze – kontakt z Obsługą Klienta

Na wstępie warto wspomnieć, że poczta głosowa jest wyłączona w momencie aktywacji karty SIM smartfona, a jej włączenie wymaga bezpośredniego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta bądź zalogowania się na stronę operatora Virgin Mobile. Tam też masz możliwość zarządzać swoim kontem, kontrolować historię połączeń, jak również zmieniać aktywne usługi. Dlatego, aby pozbyć się głosowej informacji, działasz w podobny sposób, a więc dzwoniąc do CMOK, czyli Centrum Miłej Obsługi Klienta na numer: 799 555 222 lub *222.

 

Po drugie – kod na wyłączenie poczty głosowej

Kolejnym rozwiązaniem na usuwanie poczty głosowej jest zastosowanie kodów dezaktywacyjnych. Pierwszy z nich – #61# – zadziała w momencie nieodebrania połączenia przychodzącego. Z kolei kodem #62# wyłączysz usługę poczty głosowej uruchamianej w momencie, gdy numer operatora znajduje się poza zasięgiem sieci. Dzwoniąc na numer #67#, usuniesz natomiast informację głosową pojawiającą się, gdy twój numer jest zajęty. Warto wspomnieć przy tym, że wyłączenie poczty głosowej nastąpi w ciągu 24 godzin od skorzystania z jednego z kodów.

 

Po trzecie – szybko i wygodnie!

Sam więc widzisz, że wyłączenie poczty głosowej nie wiąże się z żadnym wysiłkiem. Wręcz przeciwnie – jest proste, wygodne i nadzwyczaj funkcjonalne. Jednak zanim tego dokonasz, zastanów się, czy faktycznie chcesz dezaktywować usługę. Korzystanie z niej na terenie całego kraju jest bezpłatne, podobnie jak otrzymywanie wiadomości MMS. Z kolei w roamingu międzynarodowym opłata naliczana jest zgodnie z Cennikiem Usług Roamingowych. Jednym ze sposobów na ponowne włączenie usługi jest kontakt z CMOK bądź skorzystanie ze specjalnych kodów aktywacyjnych, np. *61*736003333#, w przypadku nieodebrania połączenia przychodzącego.

 

Poczta głosowa – nie taki diabeł straszny...

Na szczęście, co można wyłączyć, bez problemu można i włączyć. Pamiętaj więc, że poczta głosowa pomimo postępującej cyfryzacji to nadal przydatna funkcja, szczególnie gdy oczekujesz ważnej wiadomości, a wykonujesz telefon lub zwyczajnie znalazłeś się w szczerym polu pozbawionym zasięgu. Wówczas taka głosowa informacja może okazać się naprawdę nieoceniona.

Zobacz także: Nie daj się stalkerowi! Jak zablokować uporczywy numer w telefonie?

Ładowanie

Witaj na stronie Virgin Mobile.

Chcieliśmy Cię poinformować, że nasze serwisy używają pliki cookies. Oznacza to, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies. Będzie to skutkowało zapisywaniem ich na Twoich urządzeniach. Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowanie. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Ci maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Twoich preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o możliwości zmiany ustawień przeglądarki znajdziesz w Polityce cookies. Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu Użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Oczywiście masz prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Mam przeglądarkę ustawioną zgodnie z moimi preferencjami.

OK