Pomoc - Metody płatności - Płatności Powtarzalne BLIK
To automatyczne pobieranie opłaty z Twojego rachunku bankowego.
Próba obciążenia rachunku bankowego nastąpi 3 dni przed terminem płatności za fakturę Virgin Mobile. W zależności od ustawień w bankowości mobilnej, faktury będą opłacane:
- z autoryzacją przelewu - musisz zaakceptować obciążenie w ciągu 72 godzin
- bez autoryzacji - kwota za fakturę zostanie automatycznie pobrana z Twojego rachunku bankowego.
Jeśli obciążenie nie zostanie zrealizowane, fakturę opłać samodzielnie, wybierając inną metodę płatności.
Wszystkie faktury nieopłacone przez Ciebie przed aktywacją usługi musisz opłacić w inny sposób. Kwota zaległości nie zostanie automatycznie pobrana z Twojego konta.
Ile kosztuje usługa?
Aktywacja usługi jest bezpłatna. Za każdą transakcję zapłacisz prowizję 1,99 zł. Opłatę pobiera Autopay S.A. Kwota jest doliczana do przelewu automatycznie. Na adres email, podany przez Ciebie w trakcie aktywacji usługi, otrzymasz potwierdzenie realizacji transakcji.
Kto może skorzystać z usługi?
Każdy, kto ma rachunek w banku, który oferuje usługę Płatności Powtarzalnych BLIK i korzysta z aplikacji mobilnej banku.
Odwołaj Polecenie Zapłaty, jeśli korzystasz z tej metody płatności. Jeśli aktywujesz Płatności Powtarzalne BLIK, automatycznie dezaktywujemy Cykliczną Kartę.
Jak możesz aktywować usługę?
Masz dwa sposoby aktywacji usługi.
- Aktywuj w Play24, gdy płacisz za fakturę
- zaloguj się do Play24 i rozpocznij proces płatności. Wybierz płatność BLIKiem
- zaznacz opcję uruchomienia „Płatności Powtarzalnych BLIK”, wymagane zgody i podaj kod BLIK wygenerowany w aplikacji mobilnej swojego banku
- przejdź do aplikacji Twojego banku. Zaznacz opcję automatycznego opłacania rachunków podczas akceptacji przelewu
- postępuj dalej zgodnie z instrukcjami w banku.
- Aktywuj w Play24 niezależnie od płatności za fakturę
- zaloguj się do Play24. W zakładce „Twoje konto” wybierz „Płatności”
- kliknij „Włącz” przy usłudze „Płatności Powtarzalne BLIK” i zaznacz wymagane zgody
- wykonaj przelew weryfikacyjny na kwotę 1 zł. Podaj kod BLIK wygenerowany w aplikacji mobilnej swojego banku
- w aplikacji bankowej zaznacz opcję automatycznego opłacania rachunków podczas akceptacji przelewu. Postępuj zgodnie z instrukcjami w banku
- kwotę 1 zł zwrócimy na rachunek bankowy, z którego została pobrana. Transakcja weryfikacyjna jest bezpłatna.
Sprawdź status usługi w Play24 w zakładce „Usługi finansowe”.
Jak możesz zmienić dane po aktywacji usługi?
Zawsze możesz zmienić adres e-mail, numer telefonu lub rachunek bankowy. Zmianę danych rozpoczniesz w Play24, a zakończysz w bankowości mobilnej.
Żeby potwierdzić poprawność zmienionych danych konieczny będzie bezpłatny przelew weryfikacyjny kwoty 1 zł. Kwota ta zostanie zwrócona na Twój rachunek bankowy. Jeśli transakcja weryfikacyjna zostanie odrzucona – zmiany nie zostaną wprowadzone. Usługa Płatności Powtarzalne BLIK będzie aktywna na dotychczasowym rachunku bankowym do momentu zatwierdzenia zmian lub dezaktywacji usługi.
Jak możesz wyłączyć usługę?
- w aplikacji Twojego banku
- w Play24 w panelu „Usługi finansowe”
- poprzez Obsługę Klienta
- w dowolnym salonie Play.
Często zadawane pytania
-
Numer rachunku bankowego, na który pobrano kwotę, jest inny niż na fakturze. Czy numer jest prawidłowy?
Tak, ten numer rachunku jest przeznaczony wyłącznie dla Zapłać Online. Wpłata trafi na prawidłowe konto podane na fakturze.
-
Czy mogę opłacić fakturę na rachunek bankowy podany w Zapłać Online z pominięciem strony płatności Play?
Nie, nie przyjmiemy takiej wpłaty. Zwrócimy kwotę na Twój rachunek bankowy.
-
Czy za pomocą „Zapłać online” mogę opłacić kaucję, żeby zwiększyć limit kredytowy?
Tak. Pamiętaj, nie możesz mieć zaległości na koncie.
Zwiększymy limit kredytowy po zrealizowaniu płatności. Aktualną wartość limitu sprawdzisz w Play24 lub kodem *110#. -
Czy za pomocą jednego przelewu mogę opłacić kaucję i fakturę?
Nie. Kaucja i faktura księgowane są na różnych kontach. W pierwszej kolejności opłać wymagane faktury, następnie zapłać kaucję.
-
Czy mogę zapłacić kaucję za pomocą linku w e-awizo?
Nie. Kaucję możesz opłacić tylko przez Play24.
-
Co, jeśli w trakcie opłacania faktury za pomocą przycisku „Zapłać Online” zamknę przeglądarkę internetową (wyłączę komputer, nastąpi przerwa w dostępie do internetu)?
Proces płatności rozpoczynasz kliknięciem „Płacę” w Play24 lub na stronie z podsumowaniem płatności.
Fakturę, która miała być opłacona, oznaczymy klepsydrą.Jeśli proces został przerwany:
-
przed wykonaniem jakichkolwiek czynności w banku, po 20 minutach będziesz mieć możliwość opłacenia faktury. Faktura pojawi się w sekcji dokumentów nieopłaconych
-
po wprowadzeniu kodu jednorazowego w banku i zatwierdzeniu transakcji, Autopay S.A. po 20 minutach potwierdzi lub odrzuci transakcję.
-
-
Czy przez „Zapłać Online” mogę wykonać przelew z podzieloną płatnością VAT (split payment)?
Nie. Jeśli chcesz wysłać przelew split payment, wybierz taką opcję w swojej bankowości elektronicznej.