Pomoc - Najczęstsze pytania - jak korzystać z App Store?
- Czy na karcie do internetu mogę robić zakupy w sklepie App Store i korzystać z opcji „Zapłać z Play”?
Tak, nawet jeśli karta SIM nie znajduje się w urządzeniu. Zakupy potwierdzasz hasłem przypisanym do Apple ID.
-
Czy mogę wybrać „Zapłać z Play” i kupować w sklepie App Store, kiedy korzystam z Wi-Fi?
Tak.
-
Czy mogę wybrać „Zapłać z Play” i kupować, kiedy jestem w roamingu krajowym/zagranicznym?
Tak.
-
Czy zapłacę za transfer danych?
Tak. Przeglądanie stron sklepu App Store oraz pobieranie aplikacji wiąże się z naliczaniem opłat za transfer danych. Możesz skorzystać z sieci Wi-Fi – w takim przypadku nie ponosisz kosztów transmisji danych.
-
Jak zakupy w sklepie App Store będą wyglądać na moim rachunku telefonicznym?
Informację o zakupach w AppStore, iTunes Store, iBooks, iCloud i Apple Music wyszczególnimy w załączniku do faktury. W sekcji „Rozliczenie Konta” będzie pozycja: Zakupy mobilne - kwoty pobrane na rzecz osób trzecich, a w sekcji „Szczegóły bieżącego rozliczenia” - Zakup: iTunes [numer zamówienia] – [itunes.com/bill] (data zakupu), kwota, np. iTunes MVLQ67S89H2 - iTunes.com/bill 16.11.2018 21,99.
-
Zakupy, za które płacę kartą kredytową, mogę zobaczyć na wyciągu bankowym. A gdzie mogę zobaczyć zakupy, za które płacę przez „Zapłać z Play”?
Transakcje będą widoczne w serwisie Play24. Zobaczysz tam status transakcji, czyli informację, czy dana transakcja obciążyła już rachunek. W serwisie Play24 nie będzie widać transakcji anulowanych. Natomiast w sklepie App Store, po zalogowaniu do swojego konta w Apple ID, zobaczysz wszystkie wykonane transakcje niezależnie od tego, czy zakupy opłacisz kartą kredytową, czy opcją „Zapłać z Play”.
-
Czy otrzymam SMS potwierdzający dokonanie zakupu?
Nie, otrzymasz e-mail od sklepu App Store z fakturą za zrealizowane zakupy.
-
Gdzie znajdę historię zakupów?
Zaloguj się na stronie itunes.com/bill – znajdziesz tam wszystkie swoje zakupy.
-
Gdzie mogę sprawdzić dowody zakupu oraz zgłosić problem z działaniem kupionej rzeczy?
Odwiedź stronę reportaproblem.apple.com.
-
Jak mogę zarządzać aktywnymi subskrypcjami?
Aby wyświetlić i zarządzać subskrypcjami, wejdź w sekcję „Zarządzaj subskrypcjami” na stronie https://support.apple.com/pl-pl/billing.
-
Nie mam telefonu Apple, a mam opłaty za zakupy w App Store, jak to możliwe?
Ustawiając metodę płatności „Zapłać z Play” możesz użyć innego numeru telefonu niż ten przypisany do karty SIM, która znajduje się w urządzeniu. Dodanie numeru zawsze jest poprzedzone przesłaniem kodu PIN, który trzeba podać, aby poprawnie skonfigurować metodę płatności. Sprawdź, czy numer do konfiguracji tej metody nie został podany komuś z Twojej rodziny, kto korzysta z urządzeń Apple.
-
Co mam zrobić, jeśli nie mogę znaleźć zakupu lub widzę nieoczekiwane obciążenia?
Jeśli nie rozpoznajesz danego zakupu, porównaj historię zakupów z wyciągiem ze swojej karty kredytowej lub debetowej.
Jeśli widzisz obciążenia na fakturze Virgin Mobile, ale kupione rzeczy nie znajdują się w historii zakupów, możliwe, że masz wiele kont Apple ID.
Jeśli nie widzisz jakiegoś zakupu, możliwe też, że jest on ukryty. Dowiedz się, jak ukrywać aplikacje na telefonie iPhone, iPadzie, iPodzie touch lub komputerze Mac oraz jak ukrywać i ponowne pokazywać muzykę, filmy, programy TV, książki audio oraz książki.
-
Gdzie mogę kierować reklamacje, jeśli coś jest nie w porządku?
Reklamacje możesz kierować do:
- producenta aplikacji – jeśli wystąpił jakikolwiek problem z aplikacją, np. nie działa, nie spełnia Twoich oczekiwań, nie jest zgodna z opisem, jest niskiej jakości
- Virgin Mobile – jeśli dotyczy opłat
- Apple – jeśli nie możesz pobrać aplikacji.