Pomoc - Najczęstsze pytania - jak korzystać z Google Play?
- Dlaczego nie mogę skorzystać z płatności Play za YouTube Premium i Google One?
Płatności Play w Google Play można ustawić jedynie na urządzeniu mobilnym, które jest wyposażone w kartę SIM. Dodatkowo YouTube Premium i Google One można zasubskrybować z poziomu zainstalowanej aplikacji na urządzeniu z kartą SIM.
-
Czy sklep Google Play™ ma coś wspólnego z operatorem telekomunikacyjnym Play - P4 sp. z o.o.?
Nie. Sklep Google Play™ należy do firmy Google. Kupując aplikacje w sklepie Google Play™ kupujesz je od Google.
-
Czy mogę wybrać „Zapłać z Play” i kupować w sklepie Google Play™, kiedy korzystam z Wi-Fi?
Tak.
-
Czy mogę wybrać „Zapłać z Play” i kupować, kiedy jestem w roamingu krajowym/zagranicznym?
Tak.
-
Czy zapłacę za transfer danych?
Tak. Przeglądanie stron sklepu Google Play™ i pobieranie aplikacji nie jest zwolnione z opłat za transfer danych. Możesz też skorzystać Wi-Fi – w takim przypadku nie ponosisz kosztów transmisji danych.
-
Czy na karcie do internetu mogę robić zakupy w sklepie Google Play™ i korzystać z opcji „Zapłać z Play”?
Tak, jeśli kartę SIM włożysz do tabletu lub telefonu.
Nie, jeśli kartę SIM włożysz do modemu. -
Jestem użytkownikiem oferty na kartę. Czy mogę korzystać z usługi „Zapłać z Play”?
Nie. Aktualnie usługa jest dostępna tylko dla abonentów.
-
Mam abonament w Virgin Mobile, ale nie mogę skorzystać z opcji „Zapłać z Play” – dlaczego?
Może być kilka powodów:
-
włączona blokada usługi Dolicz do rachunku, co oznacza również zablokowanie usługi „Zapłać z Play”
-
przekroczony limit kwotowy na usługę Dolicz do rachunku w cyklu rozliczeniowym
-
nieopłacone wcześniejsze faktury
-
trwająca cesja, konsolidacja lub rozkonsolidowanie konta abonenckiego
-
blokada połączeń wychodzących.
-
-
Dlaczego nie mogę korzystać z usługi „Zapłać z Play”, chociaż wcześniej działała?
W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie masz włączonej blokady usługi Dolicz do rachunku oraz czy masz dostępny limit wydatków. Zrobisz to w aplikacji Play24.
Jeżeli wykluczysz te powody, postępuj według instrukcji:
- kliknij na ikonę swojego loginu w prawym górnym rogu
- wybierz „Płatności i subskrypcje”. Spośród dostępnych opcji kliknij „Formy płatności”
- przejdź do „Więcej ustawień formy płatności”. Otworzy się przeglądarka
- kliknij „Usuń metodę płatności z Play”. Następnie potwierdź i zamknij przeglądarkę oraz sklep Google Play
- wejdź do sklepu Google Play (może być konieczne wymuszenie zamknięcia aplikacji). Ponownie ustaw Play jako metodę płatności.
-
Jak i kiedy zapłacę za zakupy w sklepie Google Play™?
Opłata za zakupione aplikacje pojawi się na rozliczeniu do faktury za usługi telekomunikacyjne od Virgin Mobile. Termin płatności wskażemy na tym rozliczeniu (jest taki sam, jak za fakturę za usługi telekomunikacyjne).
-
Czy zakupioną aplikację (kontent) mogę pobrać na dowolne urządzenie (nowy telefon, tablet)?
Tak. Raz pobrane aplikacje zapisują się na koncie użytkownika w sklepie Google Play™ w sekcji „Moje Aplikacje Android” i można je pobierać ponownie, na przykład po zmianie telefonu.
-
Jak zakupy w sklepie Google Play™ będą wyglądać na moim rachunku telefonicznym?
Kwota za zakupy w sklepie Google Play™ powiększy „Kwotę do Zapłaty” wskazaną na fakturze. Zakupy wyszczególnimy w rozliczeniu do faktury za usługi telekomunikacyjne.
Rozliczenie znajdziesz w sekcji „Rozliczenie Konta”: Zakupy mobilne - kwoty pobrane na rzecz osób trzecich oraz w sekcji „Szczegóły bieżącego rozliczenia” - Zakup Google: [Nazwa producenta] – [Nazwa aplikacji] (data zakupu), np. Zakup Google: Byss mobile sp.j. - InstaPlace (31/07/2013).
-
Zakupy, za które płacę kartą kredytową, mogę zobaczyć na wyciągu bankowym. A gdzie mogę zobaczyć zakupy, za które płacę przez „Zapłać z Play”?
Transakcje będą widoczne w serwisie Play24. Zobaczysz tam status transakcji, czyli informację, czy dana transakcja obciążyła już rachunek. W serwisie Play24 nie będzie widać transakcji anulowanych. Natomiast w sklepie Google Play™, po zalogowaniu do swojego konta w Google, zobaczysz wszystkie transakcje (obciążenia i anulowania transakcji) niezależnie od tego, czy zakupy opłacisz kartą kredytową czy opcją „Zapłać z Play”.
-
Czy otrzymam SMS potwierdzający dokonanie zakupu?
Tak. Otrzymasz również e-mail od sklepu Google Play™ z informacją o transakcji.
-
Co mam zrobić, jeżeli nie otrzymam zwrotu opłat, pomimo że sklep Google Play™ potwierdził ich anulowanie?
Zasady zwrotu środków różnią się w zależności od kupionego produktu. Szacowany termin zwrotu środków wynosi od 1 do 60 dni roboczych. Więcej szczegółów znajdziesz na stronie.
-
Czy mogę kontrolować zakupy, jeżeli z numeru korzysta dziecko?
Tak, możesz ustawić kontrolę rodzicielską zgodnie z instrukcją na stronie. Bez względu na to, jaką formę płatności wybierzesz, możesz ustawić opcję potwierdzania każdego zakupu hasłem do konta Google.
Sprawdź Poradnik dla rodziców.
-
Mam problem z korzystaniem z usługi na urządzeniu z Dual SIM. Co zrobić?
Sprawdź, czy w gnieździe nr 1 znajduje się odpowiednia karta SIM, na której chcesz ustawić płatności z Play. W razie potrzeby wyjmij kartę SIM z gniazda nr 2 lub wyłącz działanie karty z gniazda nr 2.
-
Gdzie mogę kierować reklamacje, jeśli coś jest nie w porządku?
Reklamacje możesz kierować do:
- producenta aplikacji – jeśli wystąpił jakikolwiek problem z aplikacją, np. nie działa, nie spełnia Twoich oczekiwań, nie jest zgodna z opisem, jest niskiej jakości
- Virgin Mobile – jeśli dotyczy opłat
- Google – jeśli nie możesz pobrać aplikacji.